Mes Facebooke LinkedIn Mes G+ Youtube kanalas
EN LT RU

Sveikos mitybos piramidė

Breads, Grains and Other Starches – duona, grūdai ir kiti krakmolo turintys produktai
Fruits – vaisiai
Vegetables – daržovės
Meat, Meat Subsitutes and Other Proteins – mėsa, mėsos pakaitalai ir kiti proteinų turintys produktai
Milk – pienas
Fats, Oils and Sweets – riebalai, aliejus ir saldumynai

Sveika mityba yra žmogaus sveikatos pagrindas, todėl renkantis maistą reikėtų vadovautis sveikos mitybos piramide.

Daugiausia per dieną rekomenduojama vartoti ant pirmojo piramidės laiptelio esančių produktų: duonos, makaronų, bulvių, grūdų, nes jie suteikia organizmui energijos ir yra pagrindinis maistinių skaidulų šaltinis. Ant antrojo piramidės laiptelio yra vaisiai ir daržovės. Vaisiuose gausu tiek maistinių skaidulų, tiek ir vitaminų, įvairių mikroelementų, kurie stiprina atsparumą infekcijoms bei stresui. Daržovėse daug mineralinių medžiagų, mikroelementų, vitaminų, organinių rūgščių, stimuliuojančių virškinimą. Ant trečiojo piramidės laiptelio yra mėsa, jos pakaitalai ir kiti proteinų turintys produktai bei pieno produktai. Mėsoje yra gausu įvairiausių žmogaus organizmui būtinų medžiagų, o svarbiausia – baltymų. Iš pieno produktų žmogus gauna vitaminų, baltymų, kalcio, fosforo. Tiek mėsos, tiek pieno produktuose yra daug riebalų, todėl juos rekomenduojama vartoti saikingai. Ant aukščiausiojo piramidės laiptelio – riebalai, aliejai ir saldumynai. Šie produktai žmogaus organizmui nėra labai vertingi, todėl jų reikėtų vartoti mažiausiai.

Joint Commission International ligoninės standartas