Mes Facebooke LinkedIn Mes G+ Youtube kanalas
EN LT RU

Programos vaikams

Vaikų mankšta koreguoja laikysenos ydas, plokščiapadystę, šleivapėdystę, kojų „X“ ir „O“ deformacijas, krūtinės ląstos deformacijas, ji taip pat rekomenduojama esant bendram raumenų neišsivystymui. Atliekant tikslingus pratimus (kineziterapija) bei masažus, balansuojama raumenų ir kaulų sistema bei koreguojamos sutrikusios biomechaninės grandys. Tai suteikia galimybę stuburui pasirinkti tinkamesnę erdvę, o ne prievarta būti stumiamam ten, kur jam nepriklauso būti.

Prieš pradedant mankštintis, pirminės kineziterapeuto konsultacijos metu, įvertinamos vaiko fizinės galimybės ir, atsižvelgiant į sveikatos būklę, amžių, tikslus, sudaroma individuali kineziterapijos programa. Vaikų mankštos metu kompleksiškai taikomos įvairios kineziterapijos metodikos suteikia galimybę atkurti sąnarių paslankumą, subalansuoti raumenyną, išspręsti laikysenos problemas, koreguoti deformacijas, normalizuoti raumenų tonusą, pagerinti medžiagų apykaitą bei visų organų sistemų veiklą, taip pat sumažinti psichologinį bei emocinį stresą.

Vaikų mankštos užsiėmimai gali būti tiek individualūs, tiek grupiniai, jie vyksta salėje arba vandenyje.

Stuburo iškrypimą provokuoja daugybė įvairių veiksnių. Apie 20% atvejų skoliozė yra paveldima: paprastai ir ja sergančių vaikų tėvai turi įgimtų raumenų ir kaulų sistemos pažeidimų. Stuburo iškrypimas gali formuotis ir dėl gimdymo traumų, kartais jį sukelia įvairios nervų ir raumenų ligos. Stuburo iškrypimą ypač spartina nekoreguojama ydinga vaiko laikysena, kuri nustatoma beveik kas antram vaikui. Taisyklinga laikysena, kaip ir visi mūsų įgūdžiai ir įpročiai, nėra įgimti. Jie formuojasi visą gyvenimą, nuo pat vaikystės.

Stuburo iškrypimas – rimta liga, kurią reikia ilgai, kompleksiškai ir sistemingai gydyti. Anksti pradėtas gydyti vaikas ateityje išvengs nugaros skausmų. Apie 70 % nugaros skausmus kenčiančių suaugusiųjų dar paauglystėje turėjo stuburo iškrypimą. Dėl netaisyklingos stuburo konfigūracijos, tarpslankstelinius diskus ir sąnarius veikia fiziologiškai neadekvačios apkrovos – greičiau vystosi poskoliozinė osteochondrozė. O ši vėliau sukelia neurologinius skausminius sindromus.

Prieš pradedant gydyti stuburo iškrypimą, reikia įvertinti raumenų ir kaulų sistemą ne tik neurologiniu, ortopediniu požiūriu, bet ir biomechaniškai.

Gydomoji mankšta antsvoriui mažinti ir laikysenai koreguoti

„Northway“ sveikatingumo ir reabilitacijos centre vyksta grupiniai kineziterapijos užsiėmimai vaikams ir paaugliams taisyklingai laikysenai formuoti.

Įvertinus kineziterapijos specialistui, nustatomi nukrypimai nuo taisyklingos laikysenos ir skiriami koreguojami pratimai. Šių užsiėmimų metu stiprinami laikysenos raumenys, ugdoma grakšti ir taisyklinga laikysena ir tuo pačiu, fizinių pratimų pagalba, koreguojamas kūno svoris.

Antsvoris – tai organizmo būsena, kai žmogaus kūne yra pernelyg didelis riebalinio audinio kiekis, imantis trukdyti normaliam organizmo funkcionavimui. Tik 1-2 proc. žmonių nutunka dėl sutrikusios medžiagų apykaitos. Dažniausiai nutunkama dėl netinkamos mitybos ir judėjimo įpročių. Labai svarbu, kad žmonės suvoktų antsvorio daromą žalą ir pradėtų su juo kovoti anksčiau

Didelis antsvoris gali sukelti ar sukelia pavojų sveikatai ar gyvybei. Nustatyta, kad antsvoris ne tik neabejotinai turi glaudų ryšį su daugelio ligų išsivystymu, bet ir tai, kad žmonių, turinčių antsvorį, psichinė savijauta taip pat būna ženkliai blogesnė, jie linkę dažniau sirgti depresija. Antsvoris labai neigiamai veikia žmogaus asmenybę, savęs vertinimą. Antsvorio varginamiems žmonėms, stipriai sumažėja savigarbos, savivertės ir pasitikėjimo savimi jausmas, o psichologiniai antsvorio padariniai sukelia ir rimtas socialines pasekmes. . Antsvoris turi įtakos ir laikysenai.

Laikysena – kūno dalių sąryšis, ir paprastai tai siejama su statine kūno padėtimi. Laikysena nėra fiksuota būsena – kiekvieno žmogaus padėtis erdvėje individuali, t.y. žmogus ne tik sėdi ar stovi, bet ir eina, bėga, tupi, klūpo ar guli įprastine poza. Ją lemia krūtinės ląstos forma, galvos, pečių lanko, rankų, pilvo, dubens ir kojų laikymo būdas. Laikysena didžiąja dalimi yra išmokstama. Ji pradeda formuotis vaikystėje ir nusistovi baigus augti, nors šiek tiek keičiasi per visą savo gyvenimą. Laikysenai formuotis labai svarbus mokyklinis laikotarpis. Jos taisyklingumas daro stiprią įtaką žmogaus judėjimo aparato ir vidaus organų veiklai, o per juos ištvermę bei darbingumą. Bloga laikysena, silpni ir neelastingi raumenys yra viena iš pagrindinių nugaros skausmo priežasčių.

Geriausia pradėti kovoti su antsvoriu, formuoti taisyklingą laikyseną ir sveiką gyvenimo būdą kaip galima anksčiau. Vyresnio amžiaus žmonėms sudėtingiau taisyti nukrypimus nuo normos, nes bėgant metams jie darosi vis sudėtingesni.

Joint Commission International ligoninės standartas