Mes Facebooke LinkedIn Mes G+ Youtube kanalas
EN LT RU
Registracija
internetu
+370 (5) 264 4466 Kontaktai ir darbo laikas

Kaip nesusirgti ar greičiau pasveikti siaučiant gripui

Šeimos gydytoja Asta MastavičiūtėSveiki, aš esu Asta Mastavičiūtė – „Northway“ medicinos centro šeimos gydytoja. Šaltuoju metų laiku kiekvieną dieną bendrauju su gripu sergančiais žmonėmis. Nors kiekvienas ligos atvejis – ypatingas, tačiau yra klausimų, kuriuos užduoda dažnas pacientas. Manau, atsakymus į juos turėtų žinoti kiekvienas – juk nuo gripo neapsaugotas niekas.


Kaip elgtis susirgus gripu?

Pasilikite namuose – darbai nepabėgs, o sveikata – svarbiau už viską. Išimtimi gali būti tik apsilankymas pas gydytoją. Venkite artimo kontakto (mažiau nei 1 metras) su sveikais žmonėmis (juk nenorite jų apkrėsti, tiesa?) ir su sergančiaisiais (kad į jūsų organizmą nepatektų kitos rūšies mikroorganizmai). Numoti ranka į ligos požymius jokiu būdu neturėtų sergantys lėtinėmis ligomis (bronchų astma, cukrinis diabetas, širdies ir kraujagyslių ligos), senyvo amžiaus asmenys, besilaukiančios – jiems tiesiog būtina laiku kreiptis į gydytoją.

Venkite artimo kontakto su žmonėmis, kad jų neužkrėstumėte (į aplinką pavojinga aplinkiniams virusų koncentracija patenka nuo 5-tos iki 7-tos ligos dienos). Jeigu privalote išeiti iš namų (pvz., apsilankyti pas gydytoją), dėvėkite veido kaukę ar bent prisidenkite kosėdami burną servetėle. Tyrimais buvo nustatyta, kad rankos su išskyromis iš nosies ir akių kontaktuoja ne mažiau kaip 30 kartų per dieną, todėl dažnai plaukite rankas.

Gerkite daug skysčių, kad išvengtumėte skysčių netekimo (dehidratacijos).


Kodėl susirgus gripu būtina gerti kuo daugiau skysčių?

Kol sergate – arbatos puodelis – geriausias jūsų draugas! Nuo pat pirmųjų gripo simptomų būtina gerti daug skysčių, taip sumažinama gleivių gamyba organizme ir skatinamas prakaitavimas.  Skysčių gėrimas – pats paprasčiausias ir natūraliausias būdas pašalinti ligos sukėlėją – jį išplauti. Jei neturite apetito – galite valgyti mažiau, tačiau tiesiog privalote gerti daug skysčių. Tačiau ne bet kokių – reiktų atsisakyti kavos, gazuotų gėrimų, gėrimų su kofeinu.

Galite atlikti nesudėtingą testą, patikrinę šlapimo spalvą. Šviesiai geltona spalva reiškia, kad sergantysis vartoja pakankamai skysčių. Tamsiai geltonos spalvos šlapimas – įspėjimas apie nepakankamą skysčių kiekį.


Kaip apsisaugoti ligonio šeimos nariams?

Sveikiems šeimos nariams apsisaugoti nuo užsikrėtimo gripu geriausiai padės „Ligonio“ kambarys. Sergantis asmuo turi naudotis atskirais indais, valgymo įrankiais, rankšluosčiais.

„Ligonio“ kambaryje turi būti: servetėlių, maišelis ar kita talpa, į kurią metamos panaudotos servetėlės, skysčiai, termometras, patalpos oro drėkintuvas (esant didesnei oro drėgmei lengviau kvėpuoti), veido kaukių (sergantysis turi dėvėti veido kaukę kai išeina iš savo kambario), vaistų nuo slogos ir kosulio. Dažnai vėdinkite kambarį, baldų paviršius, grindis valykite vandeniu ir įprastomis valymo priemonėmis.


Kada reikia kreiptis į gydytoją?

Būtinai apsilankykite pas gydytoją, jei jaučiatės labai blogai, laukiatės kūdikio, sergate lėtinėmis ligoms (bronchų astma, cukrinis diabetas, širdies ir kraujagyslių ligos), esate vyresnis nei 65 metų. Jums gali prireikti specialių vaistų gripui gydyti, kurie palengvins ligos simptomus, apsaugos nuo galimų komplikacijų ir sutrumpins ligos trukmę.


Ar kraujo tyrimai būtini nustatyti tiksliai diagnozei?

Gripas gali būti diagnozuojamas remiantis klinikiniais simptomais, tačiau kraujo tyrimas patikslina diagnozę.


Kiek ilgai pasilikti namuose susirgus?

Ryte termometras rodo normalią temperatūrą? Palaukite, tai dar nėra žalias šviesoforo signalas aktyviai veiklai. Rekomenduojama pasilikti namuose dar 24 valandoms nuo to laiko, kai baigiasi karščiavimas. Žinoma, karščiavimo turi nebūti nevartojant jokių temperatūrą mažinančių vaistų.


Kaip apsisaugoti nuo gripo?

Patarčiau vadovautis šiais 3 žingsniais kovojant su gripu:

1. Ankstyvas skiepijimasis nuo gripo, ypatingai senyvo amžiaus žmonėms ir sergantiems lėtinėmis ligomis, medicinos darbuotojams.

2. Kasdieniniai veiksmai siekiant išvengti gripo: vengti artimo kontakto su sergančiais gripu asmenimis, kosint ar čiaudint prisidengti servetėle burną, neliesti rankomis akių, burnos, susirgus pasilikti namuose dar parą nuo to laiko, kai nebėra karščiavimo, dažnai plauti rankas, vėdinti patalpas.

3. Priešvirusinių, gydytojo paskirtų vaistų naudojimas. Jie palengvina simptomus, apsaugo nuo galimų komplikacijų ir sutrumpina ligos trukmę.

Joint Commission International ligoninės standartas