Mes Facebooke LinkedIn Mes G+ Youtube kanalas
EN RU
Registracija
internetu
+370 (5) 264 4466 Kontaktai ir darbo laikas

Sveikatos kodas

Ar žinote, kaip iššifruoti sveikatos kodą?

0 3 5 140 5 3 0 – tai sveikatos kodas, rekomenduojamas Europos ir Lietuvos kardiologų draugijų. Tai puikus testas ir atmintinė, kaip išlikti sveikiems: 

0 – nerūkymas.
3 – tiek kilometrų greitu žingsniu reikia nueiti kasdien arba ėjimą galima pakeisti 30 min. vidutinio intensyvumo fizine veikla.
5 – tiek porcijų daržovių ir vaisių reiktų suvalgyti kasdien.
140 – sistolinis arterinis kraujo spaudimas mažesnis nei 140 mmHg.
5 – bendrojo cholesterolio koncentracija kraujyje ne didesnė kaip 5 mmol/l.
3 – mažo tankio („blogojo cholesterolio“) koncentracija kraujyje ne didesnė kaip 3 mmol/l.
0 – nėra antsvorio ir cukrinio diabeto.

Pasaulio sveikatos organizacija teigia, kad tik 10 proc. žmogaus sveikatos lemia sveikatos priežiūra, po 20 proc. – paveldimumas ir aplinka, o 50 proc. – gyvenimo būdas.

Tai ne šiaip žodžiai – sveika gyvensena iš tiesų ženkliai stiprina ir tobulina organizmo rezervines galimybes, padeda žmogui išlikti sveikam, žvaliam, energingam ir net gerinti sveikatą. 

Vienas svarbiausių sveikos gyvensenos veiksnių yra fizinis aktyvumas, kurio dėka:

  • Stimuliuojama viso organizmo gyvybinė veikla ir augimo procesai, gerėja funkcinės organizmo galimybės, organizmas lengviau prisitaiko prie ekstremalių arba staiga pasikeitusių aplinkos sąlygų;
  • Tobulėja organizmo termoreguliacija;
  • Didėja nespecifinis organizmo imunitetas ir atsparumas nepalankiems išorės veiksniams;
  • Išlaikomas raumenų, sąnarių, raiščių, sausgyslių pajėgumas ir paslankumas;
  • Efektyviau bei ekonomiškiau funkcionuoja širdies ir kraujagyslių bei kvėpavimo sistemos;
  • Mažėja padidėjęs sistolinis ir diastolinis arterinis kraujo spaudimas fizinio krūvio ir ramybės metu;
  • Mažėja streso hormonų lygis kraujyje;
  • Daugiau sunaudojama energijos, mažėja nutukimo pavojus;
  • Gerėja kaulų mineralizacija ir didėja kaulų tankis, ypač raumenų prisitvirtinimo vietose;
  • Gerėja nuotaika, mažėja vienatvės, nerimo, per didelio jautrumo ir depresijos simptomai;
  • Didėja didžiųjų galvos smegenų pusrutulių žievės tonusas – didėja protinis darbingumas, gerėja miegas;
  • Auga pasitikėjimas savimi ir pasitenkinimas gyvenimu;
  • Gerėja gebėjimas bendrauti ir socialinė adaptacija.
Joint Commission International ligoninės standartas