Mes Facebooke LinkedIn Mes G+ Youtube kanalas
EN LT RU

Nugaros skausmai

Nugaros skausmai – dažnas nusiskundimas, kurį gali sukelti skirtingos priežastys. Nugaros skausmai dažnai kamuoja dėl netaisyklingos laikysenos, antsvorio, raumenų patempimo, pažeidus tarpstuburkaulinius diskus, miegant ant minkšto čiužinio ir t.t. Raumenų spazmai ar plyšimai gali atsirasti dėl pakitimų stuburo audiniuose arba dėl senėjimo. Jeigu nugaros skausmai kartojasi ar yra nuolatiniai ir trukdo užsiimti kasdieniais darbais, labai svarbu nustatyti tikslią jų priežastį ir diagnozę.

Kas gali sukelti skausmus nugaroje?

  • mažas fizinis aktyvumas;
  • per didelis krūvis mankštinantis;
  • sukumpusi kūno padėtis sėdint;
  • netaisyklinga laikysena;
  • sunkių daiktų kėlimas;
  • miegojimas ant nepritaikyto čiužinio.

Dažnai nugaros skausmai kamuoja nutukusius žmones, tuos kurie mažai juda, nesportuoja, dirba nepatogioje, priverstinėje padėtyje, jų laikysena yra netaisyklinga. Tokie skausmai skatina nuolatinį sprando, nugaros, juosmens raumenų įsitempimą, kuris tik dar labiau didina skausmą. Skausmas gali būti jaučiamas bet kuriame stuburo aukštyje, bet kurioje iš šių dalių – kauluose, diskuose, nervuose, sąnariuose, raiščiuose ar raumenyse.

Tyrimai

Tarpslankstelinių sąnarių, diskų, slankstelių patologijoms nustatyti taikomi rentgenologiniai tyrimai, bendrieji kraujo, šlapimo tyrimai, vidaus organų echoskopija, ginekologinis tyrimas. Nustatyti diagnozę nėra sunku, jei simptomai yra konkretūs bei aiškiai atitinka vieno ar kito skausmo diagnostikos kriterijus. Kiekvieno skausmo tipo priežastys yra skirtingos, todėl atsižvelgiant į tai, skiriamas tam tikras gydymas, kuris galėtų pašalinti atitinkamą skausmo priežastį.

Medicininis gydymas

Ūmūs nugaros skausmai, trunkantys iki 6 savaičių, yra gydomi kompleksiškai. Šiuo negalavimu besiskundžiančiam pacientui gydytojai pataria išsaugoti aktyvumą, skiria raumenis atpalaiduojančių, skausmą malšinančių vaistų ir nesteroidinių vaistų nuo uždegimo. Kartais paskirti vaistai yra leidžiami tiesiai į stuburo sąnarius arba aplink nervų šakneles. Daugeliu atvejų yra taikomos šiluminės arba šalčio procedūros, masažas, raumenų tempimo, vandens procedūros. Įvykus didelei disko išvaržai, sukeliančiai nepakeliamus skausmus, raumenų paralyžių, išmatų arba šlapimo nelaikymą – stuburą būtina operuoti.

Lėtinį skausmą, kuris trunka ilgiau nei 12 savaičių, bene geriausiai malšina gydomoji mankšta, padedanti stiprinti nugaroje esančius raumenis: sergantysis mokomas taisyklingos laikysenos, koreguojamos jo darbo bei poilsio sąlygos, kartu taikomos fizioterapinės procedūros. Sustiprėję raumenys fiksuoja stuburą taisyklingoje padėtyje, neleidžia išsprūsti tarpslanksteliniams diskams bei susidaryti išvaržai.

Patarimai stuburui stiprinti

Jei skausmas nugaroje yra stipresnis rytais, tik ką pabudus, vadinasi nugaros raumenys yra susilpnėję. Skausmo priežastimi taip pat gali būti ir netinkamas čiužinys. Net jei stuburo skausmas ir nekamuoja, geriausia miegoti ant kietos lovos. Miegant dažnai reikėtų keisti padėtį tam, kad stuburo diskai nesustingtų.

Kūnas turi būti aktyvus tam, jog būt sveikas. Varginant stuburo skausmams, taip pat profilaktiškai, reikėtų paplaukioti upėje, ežere ar baseine. Plaukiojant stiprėja raumenys, stuburui tenka mažiausias krūvis. Be to, ypač naudinga plaukioti ant nugaros.

Lėtai atliekami pratimai taip pat gali padėti sustiprinti nugaros ir pilvo raumenis. Reguliariai atliekama mankšta yra itin naudinga, tačiau turint problemų su stuburu, visuomet reikėtų pasikonsultuoti su gydytoju, kokie pratimai raumenų stiprinimui yra tinkamiausi.

Joint Commission International ligoninės standartas