Mes Facebooke LinkedIn Mes G+ Youtube kanalas
EN LT RU
Registracija
internetu
+370 (5) 264 4466 Kontaktai ir darbo laikas

Šiaurietiškas ėjimas - kineziterapeuto patarimai

Šiaurietiškas ėjimas (Nordic walking) - tai ėjimas naudojant specialiai šiam ėjimui sukurtas lazdas. Šios lazdos naudojamos tam, kad einant tinkamai judėtų ne tik apatinė kūno dalis, bet ir viršutinė. Tai labai efektyvus ir lengvas būdas pagerinti Jūsų fizinę būklę. Šį ėjimą praktikuoti gali kiekvienas - nėra apribojimų dėl amžiaus, svorio ar fizinio pasirengimo.

Šiaurietiškas ėjimas gali būti net 46% veiksmingesnis nei paprastas ėjimas (Cooper‘io Institutas, 2000-ieji), priklausomai nuo jo intensyvumo. Šį metodą naudoja ir profesionalūs sportininkai, kai nori kuo efektyviau lavinti savo aerobinę ir anaerobinę ištvermę.

“Northway” sveikatingumo ir reabilitacijos centro kineziterapeuta pataria, kaip taisyklingai reikėtų praktikuoti šiaurietišką ėjimą:

• Eiti reikėtų sąlyginai ilgai - nuo 30 iki 120min. Pasirinkta trasa turėtų būti lygi.

• Reikėtų palaikyti širdies darbą (pulsą) tarp 120 ir 150 dūžių per minutę.

• Renkantis šiaurietiško ėjimo lazdas, paprasta formulė apskaičiuojant reikiamą ilgį yra tokia: jūsų ūgis x 0,68. Lazdų ilgiai yra suskirstyti kas 5 centimetrus, tad gautą rezultatą reikia apvalinti. Nykščio taisyklė yra tokia, kad laikant lazdą, alkūnė turi būti sulenkta beveik 90°. Mano praktika rodo, kad kampas turėtų būti šiek tiek didesnis nei 90°, - taip išvengiama pernelyg pakilusių pečių.

Šiaurietiško ėjimo nauda:

• širdis dirba vidutiniškai 5-17 dūžių per minutę daugiau nei vaikštant paprastai;

• vidutiniškai 20% didesnis energijos sunaudojimas, lyginant su paprastu vaikščiojimu;

• atpalaiduojami pečių ir kaklo raumenys, sumažėja skausmas juose;

• lavinami priekiniai ir užpakaliniai rankų raumenys, užpakalinė pečių juostos dalis, krūtinės raumenys ir dalis nugaros raumenų;

• sumažinama apkrova kelių sąnariams, - tai ypač naudinga žmonėms, turintiems viršsvorio ar sergantiems artritu;

• sudeginama apie 400 kalorijų per valandą, lyginant su 280 kalorijomis vaikštant paprastai;

• lazdos padeda palaikyti pusiausvyrą žmonėms, kurie turi su ja susijusių problemų.

Pasirinkus šiaurietišką ėjimą, labai svarbu atkreipti dėmesį į tai, jog egzistuoja tam tikra vaikščiojimo su lazdomis technika. Ji lengvai įsisavinama, kai moko profesionalas. Tad kviečiame visus, norinčius pradėti judėti, konsultuokitės su Sauliumi, puikiai išmanančiu šio ėjimo techniką, ir pradėkite judėti.

Joint Commission International ligoninės standartas